Strikta tider

Frukost, LCHF, Mejerifritt, Tips och pepp / Permalink / 0
Nej nu är jag trött på att vara förkyld, varit det i över en vecka. Saknar gymmet. Idag kunde jag i alla fall ge mig på kaffe då jag bara hällt i mig massa te för min hals. Från och med idag ska jag endast (i alla fall på vardagar) dricka fettkaffe på morgonen. Ett bra sätt att få i sig fett och hålla sig mätt. Rim rim. Jag trodde först att jag skulle bli hungrig fort men icke, var inte ens speciellt hungrig vid lunchen. Grymt! Men inte kunde jag säga nej till min lunch som bestod av entrecote och vitlöksbea. Det är ju strikt nu som gäller alltså. Jag tillåter mejerier på helger om det nu skulle falla mig in. Tänkte skriva lite en typisk strikt dag som jag håller mig till nu:
 
Frukost: Fettkaffe på 300ml kaffe, 25g smör, 15g kokosfett och lite kanel och kardemumma, mums!
Lunch: Kött/fisk/kyckling (100g), en fet sås, oftast bea eller majo, ca 40g med lite bladsallad.
Middag: Kött/fisk/kyckling (120-200g), en fet sås, oftast bea eller majo, ca 40g med lite bladsallad.
 
Jag äter max 10g khl per dag, proteinet äter jag efter min målvikt (60kg) och fettet dubblar jag. Man ska ju enligt lchf inte räkna, men i vissa undantag tycker jag att man kan göra det. Särskilt för att ha koll, ibland så kan ju saker innehålla mer eller mindre kolhydrater tex än vad man tror. Jag striktar till det extra nu innan Spanien resan som jag och A ska åka till i februari, ska bli hur skönt som helst. Få lite D-vitamin liksom. Hoppas man kan äta sig mätt på bra mat där nere också. Vad tror ni? Funkar det bra att äta lchf där?
 
Till top