Italiensk inspirerad pizza

LCHF, Middag / Permalink / 0

Tradition med pizzafredag verkar det ha blivit hemma hos, ett väldigt bra sätt att fira in helgen tycker jag. Det här slår alla pizzadegar enligt mig, och världens enklaste och snabbaste. Det är faktiskt det senaste receptet av brödet jag la upp igår fast i dubbel sats. Det blev väldigt brödigt och tjock konsistens, perfekt. Här kommer det i alla fall!

Pizzadeg 4 portioner

4ägg
6msk mandelmjöl
2msk fiberhusk
1 & 1/2 tsk bakpulver 
Lite salt

Topping

200g krossade tomater (coops änglamark)
1tsk sambal olek
60g champinjoner
70g parma/serranoskinka 
50g salami
Oliver
150g riven ost (jag använde kvilbilles cheddarost)
Oregano

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ingredienserna till pizzadegen med elvisp tills den blir jämn och slät, bred ut den på en bakplåtsklädd plåt rätt högt upp i 10-12min. Blanda de krossade tomaterna med sambal och oregano. Ta ut degen och bred ut tomatsåsen. Toppa med skinka, salami, champinjoner, oliver, ost och mer oregano. In i ugnen tills osten smält. Färdig att äta! Gärna med någon vitlökssås så sitter det som smäcken. 2 bitar räcker perfekt till mig för att jag ska bli mätt!

Kcal per portion 273
18.8g protein
4.1g kolhydrater
18.8g fett



Till top